Svar: Mad - igen
12. juni 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Joan og Viktoria
Jeg skal lige forstå det rigtigt:o) Viktoria protesterer over skeen, men har ellers ikke noget imod at få noget i munden. Har I prøvet at give hende mad med jeres fingre.. I skriver at mad på hendes egne fingre gør at hun spiser? Det er altså skeen hun protesterer imod. Måske er I nødt til at nøde hende lidt først ved at bruge jeres finger og lade hende slikke grøden lidt af... ja jeg ved godt at det lyder lidt vanvittigt, men jeg tænker lidt ligesom hvis man skal lære dyrene at spise, så bruger man ofte også fingeren og dypper.. og jeg tænker at I må forsøge alle kneb og så se om skeen ikke kan blive introduceret efter et par mundfulde, når hun har fundet ud af hvor godt det smager.
Har I prøvet med forskellige skeer. Man kan bla. købe meget bløde skeer lavet af silikone - dem sælger de nogle gange i de større supermarkeder og babyudstyrsforretninger. Det at det er silikone som er blødt og eftergiveligt kunne måske gøre en forskel ved hendes læber, så hun ville åbne munden og tage imod. Jeg tænker at en blød ske måske minder lidt om det at spise af en finger...
Alternativet er jo at holde en pause nogle dage så hun kommer helt væk fra det og så måske vil synes det er interessant igen efter lidt tid.
Lidt alternative råd fra mig d.d. Håber det virker, rigtig meget held og lykke fortsat:o) Og dejligt at høre at det går fremad med søvnen... krydser fingre for at det fortsætter:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske